MAREN EIKLI HIORTH

SKUESPILLER & TEATERPEDAGOG

Maren Eikli Hiorth har en bachelor i drama- og teaterkommunikasjon fra Høgskolen i Oslo og Akershus (nå OsloMet), i tillegg til praktisk pedagogisk utdanning i teater fra Kunsthøgskolen  i Oslo (KHiO). Hun har undervisningserfaring fra Minkens barne- og ungdomsteater, Bærum Teaterskole og Asker kulturskole. Maren jobber også som teaterpedagog på Oslo kulturskole.

Maren er i tillegg utøvende skuespiller, regissør og manusforfatter. Som skuespiller har hun medvirket i TV-programmer av bl.a. NRK barne- og ungdomsavdelingen og NRK drama, som f.eks. Fritt fram, UHU, Sommermorgen og MATCH. Hun har også medvirket i teaterproduksjoner av bl.a. Oslo nye teater, Chat Noir, Øyteateret og friteatergruppen müde produksjoner. På filmlerrettet har Maren bl.a. spilt hovedrollen Lise i den prisbelønnede kortfilmen "Mens du står utenfor" av Nina Grünfeld, og Valborg i "Olsenbanden jr. på cirkus" og "Olsenbanden jr. og sølvgruvens hemmelighet" av Nordisk film. Som regissør har Maren vært regiassistent i Maridalsspillet i Oslo, og regissert Ghost Guiding Theatre i Halden. I mai 2018 debuterte Maren som manusforfatter for teaterforestillingen "Hvor nært kan jeg komme" på Sentralen i Oslo.

Mobil : 41 24 88 94

E-post : maren@haldenteaterskole.no