LIV RENATE ELNES HOVENGEN

MUSIKER, SANGER & PEDAGOG

DAGLIG LEDER

Liv Renate er utøvende musiker og brenner for formidling av musikk. Hennes lange erfaring med vokalundervisning i kulturskolen og som musikklærer på VGS, kombinert med privat vokalundervisning og ledelse av flere kor gjør henne til en attraktiv sangpedagog.

Hennes erfaring fra å være pedagogisk leder i flere barnehager og leder av internasjonale leire i Tsjekkia og Tyskland har gitt henne verdifull erfaring i undervisning og forståelse av barn og ungdom. To lengre arbeidsopphold på et barnehjem i Kenya har ytterligere forsterket hennes multikulturelle forståelse.

Liv Renate er utdannet faglærer og har blant annet mellomfag i musikk og musikerutdanning fra Nordisk Institutt for Scene og Studio (NISS). Som lærer har Liv Renate vært sentral i flere oppsetninger og denne erfaringen vil hun ta med seg i sin rolle som daglig leder ved Halden Teaterskole.